اعتماد الکترونیک مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین با رویکرد کاهش ریسک

نویسندگان

1 دانشگاه اصفهان -

2 دانشگاه اصفهان مدیریت

چکیده

یکی از کاربردهای اینترنت که در سال‌های اخیر، توجه زیادی به آن شده است، خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است که با نام تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود تجارت الکترونیکی به‌دلیل امتیازاتش نسبت به تجارت سنتی، روزبه‌روز کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند و به‌زودی به بستری بی‌رقیب برای تمام کسب‌ و کارها تبدیل می‌شود یکی از چالش‌های مهم در تجارت الکترونیکی، جذب مشتریان به خرید از یک وب‌سایت است مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خریداران در خرید آنلاین ریسک بیشتری نسبت به خرید سنتی احساس می‌کنند این ریسک درک‌شده، ناشی از بی‌اعتمادی خریداران به اعتبار فروشگاه‌های آنلاین و مالکان آنهاست هدف این پژوهش بررسی این مسئله است که چگونه اعتماد، تعامل افراد را با تجارت الکترونیکی تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به این نتیجه برسد که چه معیار‌های امنیتی باید در نظر گرفته شود تا ریسک کاهش یابد و راهکار‌هایی برای کاهش ریسک ارائه شود

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Customers’ electronic trust to online stores: a risk reduction approach

نویسندگان [English]

  • Negin Ahghar Bazargan 1
  • majid shafiee 2
1
2
چکیده [English]

One of the internet applications which has received a lot of attention in recent years is buying and selling goods and services via the Internet known as ecommerce Ecommerce due to its privileges over traditional commerce is attracting more users every day and it will soon become an unrivaled context for all businesses One of the important challenges in ecommerce is attracting customers to buy from a website Many researches show that when shopping online customers feel higher degrees of risk than traditional purchases This perceived risk derives from the mistrust of buyers on the reliability of online stores and their owners The purpose of this study is to examine how trust affects the interaction of individuals with ecommerce in order to find out what security measures should be taken to reduce the risks and provide solutions for risk reduction