%0 Journal Article %T اعتماد الکترونیک مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین با رویکرد کاهش ریسک %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A احقر بازرگان, نگین %A محمدشفیعی, مجید %D 2016 %\ 12/21/2016 %V 13 %N 2 %P 113-122 %! اعتماد الکترونیک مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین با رویکرد کاهش ریسک %K اعتماد الکترونیکی %K تجارت الکترونیکی %K جامعه‌ی مجازی %K فروشگاه آنلاین %K کاهش ریسک %R %X یکی از کاربردهای اینترنت که در سال‌های اخیر، توجه زیادی به آن شده است، خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است که با نام تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود تجارت الکترونیکی به‌دلیل امتیازاتش نسبت به تجارت سنتی، روزبه‌روز کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند و به‌زودی به بستری بی‌رقیب برای تمام کسب‌ و کارها تبدیل می‌شود یکی از چالش‌های مهم در تجارت الکترونیکی، جذب مشتریان به خرید از یک وب‌سایت است مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خریداران در خرید آنلاین ریسک بیشتری نسبت به خرید سنتی احساس می‌کنند این ریسک درک‌شده، ناشی از بی‌اعتمادی خریداران به اعتبار فروشگاه‌های آنلاین و مالکان آنهاست هدف این پژوهش بررسی این مسئله است که چگونه اعتماد، تعامل افراد را با تجارت الکترونیکی تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به این نتیجه برسد که چه معیار‌های امنیتی باید در نظر گرفته شود تا ریسک کاهش یابد و راهکار‌هایی برای کاهش ریسک ارائه شود %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_100497_c497f3f2d8023461a4844a7a35b6eff7.pdf