جایابی بهینه ایستگاه های تعویض باتری خودروهای برقی در راستای مدیریت انرژی شبکه‌های توزیع با حضور منابع تولید پراکنده

نوع مقاله : مقاله پژوهشی (کاربردی)

نویسندگان

1 هیات علمی دانشگاه جهرم/رئیس دانشکده فنی مهندسی

2 دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جهرم، جهرم، ایران

10.48301/kssa.2023.402164.2600

چکیده

باتوجه‌به رشد تکنولوژی و تغییر سیاست‌های دولت‌ها در جهت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، گرایش به استفاده از خودروهای الکتریکی توسط موسسات خصوصی، حمل‌ونقل عمومی (شامل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها) و خودروهای ارائه‌کننده خدمات عمومی (نظیر آمبولانس‌ها و ماشین‌های پلیس) افزایش‌یافته است. ازآنجاکه این خودروها نیاز به شارژ باتری خود دارند، بار الکتریکی جدیدی به شبکه تحمیل می‌کنند. بنابراین باتوجه‌به رشد روزافزون آن‌ها، مسائل گوناگون شبکه از جمله مدیریت انرژی نیاز به مطالعه و بررسی دارند. از طرف دیگر سیاست دولت‌ها به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر نظیر مزارع توربین‌های بادی و سلول‌های خورشیدی برای تولید توان است. توربین های بادی در محل‌های از قبل مطالعه شده جایابی شده و سلول های خورشیدی به‌صورت گسترده‌ای بر روی پشت‌بام‌های منازل مسکونی و تجاری با توان‌های تولید کم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. این منابع می‌توانند بخشی از توان موردنیاز خودروهای الکتریکی را جبران کنند. در این مقاله تأثیر روش‌های مختلف شارژ خودرو الکتریکی و ماهیت تصادفی تولید توان توسط توربین بادی و سلول خورشیدی در شبکه 33 شینه توزیع موردمطالعه قرار گرفته و مدیریت انرژی انجام می‌شود. برای این منظور یک روش پیشنهادی ارائه شده و مدیریت انرژی توسط الگوریتم هارمونی انجام شده است. در انتها نتایج به دست آمده از مطالعات شبیه‌سازی حاکی از کارایی الگوریتم پیشنهادی است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Optimum placement of electric vehicle battery replacement stations for energy management of distribution networks in the presence of renewable energy sources

نویسندگان [English]

  • Mohammad Hasan Hemmatpour 1
  • Mohsen Bahreini 2
1 Department of Electrical Engineering, Faculty of Engineering, Jahrom University, Iran
2 Department of Electrical Engineering, Faculty of Engineering, Jahrom University, Iran
چکیده [English]

Due to the growth of technology and changes in government policies to reduce fossil fuel consumption, the tendency to use electric vehicles by private enterprises, public transportation (including taxis and buses), and vehicles providing public services (such as ambulances and police cars) has increased. Since these cars need to charge their batteries, a new electrical load is imposed on the network. Therefore, according to their increasing growth, various network issues, including energy management, need to be studied and investigated. On the other hand, the governments' policy favors the use of renewable resources, such as wind turbine farms and solar cells. Wind turbines have been located in pre-studied locations, and photovoltaic cells are used on residential and commercial roofs with underutilized generation capacity. These sources can compensate for the power required by electric vehicles. In this paper, the impact of different electric vehicles charging methods and the random nature of power generation by wind turbines and photovoltaic cells are studied in the 33-bus distribution system, and the energy management is carried out. For this purpose, a new method is proposed and the energy management problem is performed by the Harmony algorithm. Finally, the obtained results from the simulation studies indicate the effectiveness of the proposed algorithm.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Commercial load
  • residential load
  • energy management
  • battery exchange
  • wind turbine
  • electric vehicles
  • solar Cells

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 19 شهریور 1402
  • تاریخ دریافت: 03 تیر 1402
  • تاریخ بازنگری: 07 مرداد 1402
  • تاریخ پذیرش: 18 شهریور 1402