TY - JOUR ID - 128441 TI - عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی خارجی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر دانشجویان تربیت‌بدنی JO - فصلنامه علمی کارافن JA - KSSA LA - fa SN - 2382-9796 AU - جمعه پور, شهربانو AU - خبیری, محمد AU - سجادی, نصراله AU - جلالی فراهانی, مجید AD - عضو هیئت علمی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تهران، ایران. AD - دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 18 IS - 2 SP - 165 EP - 184 KW - برند کارفرمایی KW - تعادل کار و زندگی KW - جذابیت های عمومی KW - عناصر سازمانی KW - وزارت ورزش و جوانان DO - 10.48301/kssa.2021.128441 N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر خارجی (کارکنان بالقوه –دانشجویان تربیت بدنی) را بررسی می‌کند. این تحقیق بر اساس نتیجه، توسعه‌ای و بر اساس هدف، توصیفی است. جامعه آماری، کلیه دانشجویان رشته تربیت بدنی است. روش نمونه‌گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس بوده است. براساس جدول مورگان 246 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد وبینگ[1] می‌باشد. به‌منظور اعتماد و اطمینان به نتایج حاصل از پرسشنامه، روایی صوری و سازه به عمل آمد. پس از آن هم‌سانی درونی، سؤالات از طریق آزمون آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق از شاخص­های تحلیل عاملی تأییدی سازه مرتبه اول و سازه مرتبه دوم استفاده شد. متغیرهای مؤثر برند کارفرمای خارجی این تحقیق همچون عناصر نه‌گانه برند سازمانی، سازگاری اجتماعی، بیان ارزش‌ها، تعادل کار و زندگی، انعطاف‌پذیری، مادی‌گرایی مهارت نرم، جذابیت‌های عمومی، میزان تمایل به کار در وزارت ورزش، تصویر برند کارفرمایی وزارت ورزش بررسی شد و در سطح 95 درصد بر برند کارفرمایی وزارت ورزش و جوانان را می‌توان مؤثر تلقی کرد. علاوه بر این مشخص شد که عامل سازگاری اجتماعی، بیشترین سهم تبیین عامل مربوطه را در این تحقیق به خود اختصاص داده است.  [1] Uebbing UR - https://karafan.tvu.ac.ir/article_128441.html L1 - https://karafan.tvu.ac.ir/article_128441_a5ac144900e0b00991e5afcf9ebfe3c5.pdf ER -