TY - JOUR ID - 105728 TI - بررسی میزان کارایی سیستم نماد از دیدگاه کاربران آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای اصفهان JO - فصلنامه علمی کارافن JA - KSSA LA - fa SN - 2382-9796 AU - سلیمی, محمدحسین AU - عباسیان اسفرجانی, محمدرضا AU - زمانی, بی بی عشرت AD - دانش‌آموخته دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران AD - دانشیار، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 16 IS - 2 SP - 233 EP - 252 KW - رضایت کاربران KW - سیستم‌های اطلاعات مدیریت KW - کارایی سیستم KW - نرم‌افزار مکانیزاسیون مراکز آموزش‌عالی و دانشگاه‌ها (نماد) DO - N2 - هدف از این مطالعه، بررسی نظرات کاربران در مورد سیستم رایانه‌ای نماد در آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای شهر اصفهان است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه کاربران (مدیران، معاونان، کارشناسان و کاردان‌ها) سیستم نماد آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای شهر اصفهان با تعداد 35 نفر بوده است که تعداد 32 نفر طبق جدول جرسی و مورگان به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از ابزارهای مصاحبه و پرسش‌نامه محقق‌ساخته در قالب طیف لیکرت استفاده ‌شده است که روایی محتوایی و صوری پرسش‌نامه مورد تأیید قرار گرفت. ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ، برابر با 84/0 محاسبه شد. نتایج نشان می‌دهد کاهش اتلاف منابع و هزینه‌ها، سرعت انجام فعالیت‌های روزانه و کاهش و صرفه‌جویی نیرو، مهم‌ترین عوامل استفاده از سیستم نماد است. براساس بررسی و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از نظر کاربران، میزان اهمیت استفاده از سیستم، معیارهای مختلف انتخاب، پیش‌نیازهای استقرار، رضایت از سیستم، پیش‌بینی امکان تغییر در وضعیت، و کارایی سیستم نماد برای کاربران آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از وضعیت مناسبی برخوردار است و مدیران باید در جهت توسعه، تجهیز و ارتقای دانش و مهارت‌های کاربران آن برنامه‌ریزی و توجه ویژه‌ای داشته باشند. UR - https://karafan.tvu.ac.ir/article_105728.html L1 - https://karafan.tvu.ac.ir/article_105728_2b824596fcaf04d7b21be8f5535fef43.pdf ER -