TY - JOUR ID - 100495 TI - پذیرش سیستم مدیریت یادگیری توسط دانشجویان با استفاده از مدل TAM (مطالعه‌ی موردی: دانشگاه فنی و حرفه‌ای) JO - فصلنامه علمی کارافن JA - KSSA LA - fa SN - 2382-9796 AU - مهدوی, مریم AD - دانشگاه آزاد مدیریت تکنولوژی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 13 IS - 2 SP - 77 EP - 93 KW - آموزش مجازی KW - پذیرش فناوری KW - تکنولوژی KW - سیستم مدیریت یادگیری KW - LMS KW - TAM DO - N2 - امروزه آموزش در دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان همگام با تکنولوژی روز، به‌سمت استفاده از یک سیستم اطلاعاتی برای تسهیل در امر یادگیری گرایش پیدا کرده است در این سیستم‌ها پردازش، ذخیره و انتشار مواد آموزشی از طریق اینترنت و وب‌سایت فراهم می‌شود در این تحقیق با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی1 (TAM) به ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم مدیریت یادگیری توسط دانشجویان پرداخته می‌شود مطالعه‌ی حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی است و از تحقیقات کاربردی به‌شمار می‌رود جامعه‌ی آماری به‌صورت تصادفی و شامل 452 نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته شامل 41 سؤال است که روایی آن براساس نظر جمعی از خبرگان تأیید و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد 2/35 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 8/64 درصد در مقطع کاردانی بودند که میزان تسلط متوسط بر کامپیوتر با 3/55 درصد بیشترین فراوانی را داشت پس از تحلیل مشخص شد ابعاد سیستم مدیریت یادگیری شامل کیفیت محتوا، گستردگی استفاده از شبکه، قابلیت‌‌های فردی، ویژگی رشته‌های تحصیلی، درک محیط به‌عنوان یادگیری آموزشی مستقل، جذاب و مؤثر در پذیرش سیستم مدیریت یادگیری2 (LMS) و درک مفید بودن و سهولت، تأثیر مثبت و معناداری دارند و ضریب اثر درک سهولت استفاده در پذیرش سیستم یادگیری 9/0 بود و بیشترین همبستگی بین قابلیت‌های فردی و درک سهولت استفاده در پذیرش سیستم وجود داشت UR - https://karafan.tvu.ac.ir/article_100495.html L1 - https://karafan.tvu.ac.ir/article_100495_2b2e694b3f3027e0b48181b665125ea7.pdf ER -