%0 Journal Article %T توسعه مدل مفهومی برندسازی آموزش عالی لنکستر و کرت ریل (رویکردی مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی قیاسی) %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A کشاورززاده, علی %A غلامی, خلیل %A عزیزی, نعمت اله %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 18 %N 2 %P 271-295 %! توسعه مدل مفهومی برندسازی آموزش عالی لنکستر و کرت ریل (رویکردی مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی قیاسی) %K توسعه %K مدل مفهومی %K برندسازی %K آموزش عالی %K لنکستر و کرت ریل %K رویکرد %K تحلیل محتوای کیفی قیاسی %R 10.48301/kssa.2021.131157 %X هدف پژوهش، توسعه مدل مفهومی برندسازی آموزش عالی لنکستر و کرت ریل است. رویکرد تحقیق، تحلیل محتوای کیفی قیاسی است. جامعه پژوهش، خبرگان دانشگاه صنعتی شریف است که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند، 32 تن به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده، مصاحبه نیمه‌ساختارمند است. برای تحلیل داده‌ها از تکنیک کدگذاری داده‌ها استفاده شد. مدل برندسازی لنکستر و کرت ریل، دارای سه مفهوم هویت، هدف و پاسخ است که هر کدام شامل سه مقوله اصلی یا هسته، واقعی و ارزش‌افزوده می‌باشد. مفهوم هویت، شامل مجموعه علائم، نشانه‌ها و شعارهای برندسازی است. مفهوم هدف، شامل محصولات، خدمات و تولیدات، الزامات و بازاریابی دانشگاه است. مفهوم پاسخ به معنای، تفسیر عملکرد بازار محصولات و خدمات برند دانشگاه در بازار است. براساس یافته‌های تحقیق، مدل توسعه‌یافته برندسازی دانشگاه، دو مرحله برنامه‌ریزی خلق ارزش ویژه برند و سنجش ارزش ویژه برند دارد. مفاهیم هویت و هدف برای فرایند برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی، شامل تمامی استراتژی‌هایی می‌باشد که باید در مراحل تهیه و اجرای فرایند برنامه‌ریزی برندسازی دانشگاه صنعتی شریف به‌کار گرفت. مرحله برنامه‌ریزی شامل متغیرهای نام‌گذاری، مکان‌یابی، لوگو، مأموریت‌های اصلی و پشتیان، کارکنان، استادان، محصولات و خدمات، دانشجویان، بازاریابی و فارغ‌التحصیلان می‌باشد. در ادامه، استراتژی‌های اصلی و محوری هر کدام از متغیرهای مذکور ارائه شده است. مفهوم پاسخ، برای سنجش عملکرد برند دانشگاه در نظر گرفته شده است. منظور از سنجش ارزش ویژه برند دانشگاه، مجموعه‌ای از تدابیری است که با ارائه ابعاد و متغیرهای ویژه، ارزش نهایی برند دانشگاه را در ابعاد درونی و بیرونی مورد سنجش قرار می‌دهد. مرحله سنجش ارزش ویژه برند دانشگاه شامل متغیرهای زیربنایی سنجش ارزش ویژه برند بیرونی و درونی است. اعتبار علمی، شهرت، احساس و عاطفه دانشجویان و وفاداری، استراتژی‌های زیربنایی بیرونی و توانمند و کارآمدسازی، فارغ‌التحصیلان، خدمات دانشجویی، زیرساخت و ابعاد مالی، استراتژی‌های زیربنایی درونی هستند. در نهایت، تعداد گویه‌های استخراجی سنجش ارزش ویژه برند دانشگاه ارائه داده شده است.  %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_131157_d1796e71c72c94e1a41ba16722b1a1fc.pdf