%0 Journal Article %T طراحی مدل برنامه‌ریزی استراتژیک به کمک روش سوات مطالعه موردی: شرکت کیهان‌صنعت قائم %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A باغبانی, رضا %A خدابخشیان کارگر, رسول %D 2022 %\ 07/23/2022 %V 19 %N ویژه نامه %P 441-461 %! طراحی مدل برنامه‌ریزی استراتژیک به کمک روش سوات مطالعه موردی: شرکت کیهان‌صنعت قائم %K برنامه‌ریزی استراتژیک %K شرکت کیهان‌صنعت قائم %K ماتریس سوات %K ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی %R 10.48301/kssa.2021.128446 %X هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تدوین استراتژی شرکت کیهان‌صنعت قائم است. برای تدوین استراتژی این شرکت، از چارچوب جامع تدوین استراتژی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق؛ شامل هیئت‌مدیره، مدیران و کارشناسان شرکت کیهان‌صنعت قائم می‌باشد. در این تحقیق، ابتدا بیانیه ماموریت شرکت کیهان‌صنعت قائم تعیین گردیده و سپس با استفاده از آمار توصیفی و ابزارهایی همچون ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، ماتریس سوات (SWOT) و ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی (QSPM) تجزیه‌وتحلیل شد. در مرحله تطبیق و مقایسه، استراتژی‌های چهارگانه (تهاجمی، محافظه کارانه، رقابتی و تدافعی) شناسایی گردید و با توجه به ماتریس داخلی و خارجی، استراتژی‌های تهاجمی انتخاب شد. استراتژی‌های انتخاب‌شده با استفاده از ماتریس QSPM اولویت‌بندی و بهترین استراتژی مشخص گردید که عبارت است از: استراتژی توسعه بازار و محصول و افزایش ظرفیت خطوط تولیدی دیزل و پرکینز.    %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_128446_5acb671854ce366f457d2a8fc8b53e55.pdf