%0 Journal Article %T عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی خارجی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر دانشجویان تربیت‌بدنی %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A جمعه پور, شهربانو %A خبیری, محمد %A سجادی, نصراله %A جلالی فراهانی, مجید %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 18 %N 2 %P 165-184 %! عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی خارجی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر دانشجویان تربیت‌بدنی %K برند کارفرمایی %K تعادل کار و زندگی %K جذابیت های عمومی %K عناصر سازمانی %K وزارت ورزش و جوانان %R 10.48301/kssa.2021.128441 %X پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر برند کارفرمایی وزارت ورزش و جوانان ایران از منظر خارجی (کارکنان بالقوه –دانشجویان تربیت بدنی) را بررسی می‌کند. این تحقیق بر اساس نتیجه، توسعه‌ای و بر اساس هدف، توصیفی است. جامعه آماری، کلیه دانشجویان رشته تربیت بدنی است. روش نمونه‌گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس بوده است. براساس جدول مورگان 246 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد وبینگ[1] می‌باشد. به‌منظور اعتماد و اطمینان به نتایج حاصل از پرسشنامه، روایی صوری و سازه به عمل آمد. پس از آن هم‌سانی درونی، سؤالات از طریق آزمون آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق از شاخص­های تحلیل عاملی تأییدی سازه مرتبه اول و سازه مرتبه دوم استفاده شد. متغیرهای مؤثر برند کارفرمای خارجی این تحقیق همچون عناصر نه‌گانه برند سازمانی، سازگاری اجتماعی، بیان ارزش‌ها، تعادل کار و زندگی، انعطاف‌پذیری، مادی‌گرایی مهارت نرم، جذابیت‌های عمومی، میزان تمایل به کار در وزارت ورزش، تصویر برند کارفرمایی وزارت ورزش بررسی شد و در سطح 95 درصد بر برند کارفرمایی وزارت ورزش و جوانان را می‌توان مؤثر تلقی کرد. علاوه بر این مشخص شد که عامل سازگاری اجتماعی، بیشترین سهم تبیین عامل مربوطه را در این تحقیق به خود اختصاص داده است.  [1] Uebbing %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_128441_a5ac144900e0b00991e5afcf9ebfe3c5.pdf