%0 Journal Article %T شناسایی و اولویت‏بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A نادی زاده اردکانی, علی %A موبد, میترا %A عابدی, سیما %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 16 %N 2 %P 207-232 %! شناسایی و اولویت‏بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان %K اولویت‌بندی نیازهای آموزشی %K شناسایی نیازهای آموزشی %K وضعیت مطلوب %K وضعیت موجود %R %X پژوهش حاضر به منظور بررسی نیازهای آموزشی کارمندان دانشگاه اردکان در سه حوزۀ دانش، مهارت و نگرش انجام شده است. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و اولویت‏بندی نیازهای آموزشی کارمندان دانشگاه اردکان است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و داده‌ها به روش توصیفی ـ پیمایشی گردآوری شده‌اند. جامعه آماری شامل کل اعضای کارمندان دانشگاه به تعداد 48 نفر بوده و همۀ آن‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها به کار گرفته شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه محقق‌ساخته با مقیاس لیکرت است. روایی پرسش‌نامه با استفاده از نظر اساتید و خبرگان مورد سنجش قرار گرفته و پایایی آن نیز از طریق اجرای آزمایشی و محاسبۀ ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. پس از تکمیل پرسش‌نامه‌ها به منظور تعیین نرمال‌بودن داده‌ها در سه حوزه دانش، مهارت و نگرش از آزمون کلموگروف ـ اسمیرنوف و آزمون شاپیرو ـ ویلک استفاده شده است. همچنین برای تعیین نیازهای آموزشی و شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب، از آزمون پارامتریک T دونمونه‌ای وابسته استفاده شده است. نتایج آزمون‌ها نشان‌دهندۀ تفاوت معنی‌دار آماری بین سطح موجود و مطلوب دانش، مهارت و نگرش کارمندان است و در این زمینه‌ها کارمندان به آموزش نیاز دارند. همچنین با توجه به معنی‌دار‌بودنِ شکاف هر‌یک از مؤلفه‌های حوزه‌های دانش، مهارت و نگرش این مؤلفه‌ها با استفاده از میانگین و آزمون رتبه‌ای فریدمن اولویت‌بندی شدند. %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_105727_2f97481314f7ee8cfd88967a30331ac9.pdf