%0 Journal Article %T نقش شایستگی‌های حرفه‌ای و کیفیت تدریس مدرسان در انطباق برنامه‌ی درسی قصدشده بر اجراشده‌ی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی %J فصلنامه علمی کارافن %I دانشگاه فنی و حرفه‌ای %Z 2382-9796 %A اسدی, تقی %A مومنی مهموئی, حسین %D 2016 %\ 12/21/2016 %V 13 %N 2 %P 95-111 %! نقش شایستگی‌های حرفه‌ای و کیفیت تدریس مدرسان در انطباق برنامه‌ی درسی قصدشده بر اجراشده‌ی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی %K برنامه‌ی درسی %K شایستگی های حرفه ای %K کیفیت تدریس %K مدرسان %R %X پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش شایستگی‌های حرفه‌ای و کیفیت تدریس در انطباق برنامه‌ی درسی قصد‌شده با اجرا شده‌ی مدرسان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای انجام گرفت روش پژوهش همبستگی بود جامعه‌ی آماری کلیه‌ی مدرسان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی 398 نفر بودند نمونه از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی شامل مدرسان سه آموزشکده‌ی فنی و حرفه‌ای دخترانه‌ی انقلاب اسلامی بجنورد، کشاورزی مانه و سملقان و پسرانه جاجرم به تعداد 138 نفر انتخاب شد ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه‌ی شایستگی‌های حرفه‌ای امفادی (2001)، پرسشنامه‌ی کیفیت تدریس سراج (2003) و پرسشنامه‌ی انطباق برنامه‌ی درسی قصدشده بر اجرا شده‌ی محقق‌ ساخته بود داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل، رگرسیون و تحلیل واریانس یکراهه به کمک نرم‌افزار آماری spss22 و لیزرل تحلیل شد یافته‌های پژوهش نشان داد بین شایستگی‌های حرفه‌ای و کیفیت تدریس مدرسان رابطه‌ی معناداری وجود دارد؛ اما بین شایستگی‌های حرفه‌ای و انطباق برنامه‌ی درسی قصدشده بر اجراشده (به‌جز برخی مؤلفه‌ها) و کیفیت تدریس با انطباق برنامه‌ی درسی قصدشده بر اجرا شده‌ی مدرسان رابطه‌ی معناداری وجود ندارد %U https://karafan.tvu.ac.ir/article_100496_9bf188af9a0cb84b6806a0c5d13087d5.pdf